Beoordeling Meester in SEO
Samenvatting
In de cursus Meester in SEO van de IMU leer je alles omtrent SEO. Het is een uitgebreide cursus met veel informatie die ervoor zal zorgen dat jouw website beter gevonden wordt in Google. De cursus is wel wat prijzig namelijk 297 euro. Je weet dan wel dat je alles over SEO leert van de beste internet marketeers die er zijn.
Pluspunten:
+ Goede kwaliteit
+ Veel waardevolle tips
+ Alle info die je nodig hebt
Minpunten:
– Prijs
Als je wilt dat jouw website beter gevonden wordt in Google dan is het noodzakelijk om een blog te starten en te werken aan de zoekmachine optimalisatie (SEO). Op internet vind je hier veel meer informatie over. Alleen is de informatie vaak erg oppervlakkig waardoor je nooit echt zeker bent van het correct toepassen van SEO op jouw website. Daarom heeft de IMU een nieuwe cursus tot stand gebracht namelijk de “Meester in SEO” cursus. In deze review Meester in SEO vertel ik wat je kan verwachten als je ervoor kiest om deze cursus te volgen.
Wat is Meester in SEO?
De “Meester in SEO” cursus is een online cursus van de IMU (Internet Marketing Unie). Hier leer je alles over SEO en hoe je daar echt ervaren in kan worden. Alle kennis die je nodig hebt om succesvol te worden in SEO zijn in deze cursus mooi samengevat. Als je dus een complete training zoekt die je leert om SEO goed toe te passen dan is dit zeker een goede optie.
Wie is IMU?
Eerder schreef ik al een review over de Tornado Masterclass van de IMU. Meester in SEO is wederom een cursus van de IMU. IMU is een toonaangevend online marketing bedrijf. Ze helpen al jaren meerdere ondernemers met het succesvol toepassen van online marketing. Oprichters en eigenaren Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren zijn inmiddels zeer bekend vanwege hun community en events over internet marketing.
Wat biedt de “Meester in SEO” cursus?
De “Meester in SEO” cursus van de IMU bestaat in totaal uit 12 verschillende modules.
1. Introductie SEO
In de eerste module van de Meester in SEO cursus leggen de heren van de IMU je uit hoe de ranking van Google precies werkt. Uiteindelijk zorgt dit algoritme van Google er uiteindelijk voor dat je website wel of niet goed gevonden wordt.
Daarnaast leggen ze het verschil uit tussen onpage en offpage SEO. Bij onpage gaat het er met name om hoe je met de opbouw van jouw pagina ervoor kan zorgen dat deze goed in Google rankt. Denk aan de titel, headers, alt tekst voor afbeeldingen, pagina snelheid, content, interne links etc.
Bij offpage SEO gaat het met name om zoveel mogelijk verwijzingen van buitenaf naar jouw website. Denk bijvoorbeeld aan backlinks die van hoge kwaliteit zijn.
2. Keyword Optimalisatie
Keywords zijn zoekwoorden waar mensen naar zoeken. In deze module leer je hoe je ervoor kan zorgen dat je de zoekwoorden optimaal toepast in jouw content zodat je eerder gevonden zal worden in Google. Onderwerpen die in deze module aan bod komen zijn: domeinnaam, website URL, titels en meta tags, kopteksten, content, zoekwoordonderzoek, monsterartikelen schrijven en nog veel meer.
3. Rijke Content
Tijdens deze module besteden ze veel aandacht aan de content. Het gaat er met name om dat de content van jouw artikelen “rijk” is. Rijk aan afbeeldingen, interactie, video’s, uitgaande links etc. Dit leggen ze je uitgebreid uit tijdens de lessen van deze module. Wat ik tijdens de lessen van de IMU merk, is dat de kwaliteit van hun uitleg erg hoog is. Ze houden niets achter en vertellen je open en eerlijk wat belangrijk is om goed gevonden te worden in Google.
4. SEO Structuur
In deze module leggen Tonny en Martijn je uit wat een goede SEO-structuur is voor de content en indeling van jouw website. Hierbij gaat het echt om de indeling van jouw website om zo optimaal te scoren in Google.
5. Technische SEO
Dit is iets wat veel mensen toch nog lastig vinden om goed te begrijpen. Daarom hebben Tonny en Martijn in deze les aandacht besteed in de toelichting van technische SEO. Eindelijk wordt er duidelijk uitgelegd hoe jouw website “code” van invloed is op de Google ranking. Ze behandelen met name ook de valkuilen waar veel mensen niet aan denken bij dit onderdeel.
6. Semantische SEO
Voice search is een opkomend fenomeen wanneer het gaat om zoekopdrachten. Steeds eenvoudiger wordt het om even jouw vraag te stellen aan bijvoorbeeld Siri en op deze manier antwoord te krijgen. Dit zal in de toekomst alleen maar vaker gebeuren. Daarom is het belangrijk dat jouw content hierop is voorbereid en afgestemd. In deze module leer je hier alles over.
7. Snelheid
De performance en snelheid van jouw website wordt steeds belangrijker om goed te ranken in Google. Niet voor niets is het letterlijk een van de hoofdeisen om hoog in Google te komen. Als het laden van jouw pagina namelijk te lang duurt dan zorgt dit ervoor dat Google jouw website minder belangrijk vindt. Mensen zijn dan namelijk geneigd om al gauw jouw website te verlaten. Daarom is snelheid een hele belangrijke factor voor goed ranken in Google.
8. Mobiele SEO
Als je iets op zoekt op internet dan is de kans tegenwoordig groot dat je dit met jouw mobiele telefoon doet. Het merendeel van je bezoekers komt dus via hun mobiel. Maar heb je daar een optimale strategie voor? Dat leer je in deze module goed op te zetten en toe te passen.
9. Backlinks
Veel mensen die op internet zoeken naar “goed gevonden worden in google” krijgen al gauw als antwoord: zorgen voor goede backlinks. Backlinks zijn verwijzingen naar jouw website op andere websites. Een goed voorbeeld hiervan is Wikipedia. Hoeveel mensen verwijzen wel niet naar deze online encyclopedie? Juist, heel veel. Dit is een van de redenen waarom Wikipedia bijna altijd bovenaan staat. Het wordt door Google als autoriteit opgemerkt. Maar hoe kom je aan dit soort backlinks? Google wordt steeds slimmer en herkent dan ook wanneer het gaat om niet relevante backlinks. In deze module leer je hoe je ervoor kunt zorgen dat je wel relevante backlinks krijgt.
10. Webshop SEO
Steeds meer mensen starten met dropshipping en hebben dan ook een webshop. Om goed gevonden te worden gebruiken steeds meer mensen advertenties. Maar wist je dat je met een goede SEO op jouw webshop er ook gewoon voor kan zorgen dat je gratis goed gevonden wordt? Dat leer je allemaal in deze module.
11. Extra SEO Lessen
Naast bovengenoemde onderwerpen krijg je nog meer verschillende extra lessen die ervoor zorgen dat je echt alles weet om SEO goed toe te kunnen passen op jouw website.
12. Bonus: Opnames SEO Seminar
In deze bonus leggen Tonny en Martijn je precies uit hoe je met WordPress zelf aan de slag kan om je SEO optimaal toe te passen. Met name als je hands-on aan de slag wilt, vind ik dit een geweldig mooie toevoeging op hun al zeer uitgebreide training.
Ervaringen van anderen
Als je kijkt naar de reacties en ervaringen van andere mensen over de “Meester in SEO” cursus dan zie je dat het gewoon wederom een goed in elkaar gezette cursus is.
Mijn mening en conclusie
Al met al is de “Meester in SEO” cursus van de IMU weer een zeer uitgebreide online cursus. Tonny en Martijn zorgen wederom voor zeer waardevolle kennis die ze met jou open en eerlijk delen in deze training. Het fijne aan de cursus vind ik met name dat je er zeker van kan zijn dat er geen kennis mist en dat je weet dat als je deze SEO-lessen toepast dat jouw website beter zal gaan ranken in Google. Zowel voor beginners als gevorderden is dit een prima cursus die alles over SEO duidelijk uitlegt. Het enige nadeel vind ik wel de prijs. De cursus kost namelijk 297 euro, wat ik redelijk prijzig vind. Zeker voor een beginner is dit een flinke klap geld. Maar goed na de cursus weet je dan ook alles van SEO om hier succesvol in te worden.